Міжнародний день людей з синдромом Дауна

До Міжнародного дня людей з синдромом Дауна долучився НМЦО м.Львова. Для діток з особливими потребами організували майстер-клас "Малюнок аквареллю" (20.03.2018), флеш-моб "Кольорові шкарпетки", "Шоколадна екскурсія" (21.03.2018), відкрита інформаційна акція "Поліція дітям".

В музейному просторі #програмаАрсеналІдейУкраїна ми сьогодні знову вітали наших маленьких особливих друзів. Разом з художницею Тетяною Гамрищак дітки творили весняно-квітковий сонячний настрій, відкривали для себе чарівність кольору та фарб. Дякуємо малятам за неповторну творчу атмосферу, щирі емоції та неймовірний позитив. Також дуже вдячні Благодійній організації Мальтійська служба допомоги за партнерську підтримку заходу, присвяченому Міжнародному дню людини з синдромом Дауна.

/Files/images/2017-2018/n/nk/1.jpg /Files/images/2017-2018/n/nk/28827275_565222457172837_7953917920719736883_o.jpg

/Files/images/2017-2018/n/nk/28827673_565222377172845_2825938929902957848_o.jpg/Files/images/2017-2018/n/nk/28828103_565221877172895_925697212189575832_o.jpg

/Files/images/2017-2018/n/nk/28828587_565221653839584_4353516928784021854_o.jpg /Files/images/2017-2018/n/nk/28954503_565221043839645_8867511370447100170_o.jpg

/Files/images/2017-2018/n/nk/29063746_565221487172934_517570045189872202_o.jpg /Files/images/2017-2018/n/nk/28947640_565221137172969_2128609793183494753_o.jpg

Сьогодні сонячний гарний день - 21 березня, Міжнародний день людей з синдромом Дауна.

Методисти#НМЦОВолодимира ЛазаріНаталія ПриймакВідвідали акцію біля Ратуші, флешмоби.

А також подарували особливим діткам#Шоколадну_екскурсіюу#ЛьвівськійМайстерніШоколоду

Було весело, солодко, затишно, драйвово, кольорово!

/Files/images/2017-2018/n/nk/29432799_402581873540152_2289556761643134247_n.jpg /Files/images/2017-2018/n/nk/29468728_402581673540172_2661916161457521167_n.jpg

/Files/images/2017-2018/n/nk/29468982_402581443540195_3453662041564900229_n.jpg /Files/images/2017-2018/n/nk/29472143_402582273540112_1491618449999521495_n.jpg

/Files/images/2017-2018/n/nk/29472857_402581830206823_2849001854723442817_n.jpg /Files/images/2017-2018/n/nk/29495754_402581640206842_320333612133954102_n.jpg

/Files/images/2017-2018/n/nk/29511151_402581760206830_8732381674490508480_n.jpg /Files/images/2017-2018/n/nk/29513107_402581956873477_6454328080347079130_n.jpg

/Files/images/2017-2018/n/nk/29432937_402581523540187_5158570695441552361_n.jpg


Говорімо про людяність, про чуйність, співчуття і прагнення зрозуміти, про любов до ближнього! Живімо за Християнськими Заповідями! 27 лютого 2018 року в Першій Львівській медіатеці (вул. Мулярська,2А) для вчителів основ християнської етики ЗЗСО м. Львова відбувся семінар-тренінг "Прийняття дитини з особливими освітніми потребами в загальноосвітньому просторі". Семінар-тренінг проводили методисти Навчально-методичного центру освіти м. Львова Володимира Лазар і Наталія Приймак. Модератор -- Галина Мрачковська, методист НМЦО. Учасники семінару-практикуму -- 31 учитель основ християнської етики львівських загальноосвітніх закладів -- працювали у великих і малих групах, брали участь у рольових іграх.

/Files/images/2017-2018/nklyuzya/3/28337073_177281269567698_608803664822465449_o.jpg /Files/images/2017-2018/nklyuzya/3/28514655_177281462901012_2293768394749163056_o.jpg

/Files/images/2017-2018/nklyuzya/3/28516361_177281296234362_1385748433061125077_o.jpg /Files/images/2017-2018/nklyuzya/3/28619633_177281276234364_5796053743380709301_o.jpg

/Files/images/2017-2018/nklyuzya/3/28337666_177282192900939_579965433321688655_o.jpg /Files/images/2017-2018/nklyuzya/3/28422948_177286249567200_3046908189514573460_o.jpg/Files/images/2017-2018/nklyuzya/3/28423453_177281752900983_8531741688727313172_o.jpg/Files/images/2017-2018/nklyuzya/3/28514921_177280186234473_6620486479520876227_o.jpg


Методисти відділу інклюзивного супроводу НМЦО м.Львова,Наталія Приймак та Володимира Лазар,15.03.2018р. провели тренінг для асистентів вихователів інклюзивних груп ЗДО на тему: "Організація навчання дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивній групі". Досвідом роботи поділилася з учасниками тренінгу асистент вихователя інклюзивного ЗДО "Барвінок "-Юлія Бойко. Дякуємо усім педагогам за активну участь у тренінгу!

/Files/images/2017-2018/nklyuzya/3/29214737_202143133851384_2391643764159414272_n.jpg/Files/images/2017-2018/nklyuzya/3/29243679_202143437184687_4618572173852803072_n.jpg

/Files/images/2017-2018/nklyuzya/3/29250051_202142883851409_6592813956576837632_n.jpg /Files/images/2017-2018/nklyuzya/3/29257964_202142687184762_2425096637362733056_n.jpg

/Files/images/2017-2018/nklyuzya/3/29250223_202142647184766_4468620919790632960_n.jpg /Files/images/2017-2018/nklyuzya/3/29261840_202143020518062_4500410103052107776_n.jpg


Ділилися своїм досвідом... Сьогодні, відповідно до плану роботи НМЦО м.Львова, асистенти вчителів: Олеся Єсип, Оленка Лукаш, Оля Войтик, Оля Базюк, Оля Левицька ділилися своїми напрацюваннями із колегами Сихівського, Франківського та Галицького районів. Любов до дітей з особливими освітніми потребами, бажання допопомогти їм соціалізуватися і навчатися, креативні підходи і пошук нових цікавих методів у своїй роботі - це те, що об'єднує цих молодих і активних педагогів.Велике спасибі за дуже цінний досвід!

/Files/images/2017-2018/nklyuzya/8/27752125_189518655113832_4502274207566601857_n.jpg /Files/images/2017-2018/nklyuzya/8/27752414_189518625113835_1919233886127192780_n.jpg

/Files/images/2017-2018/nklyuzya/8/27858786_189518531780511_3379027555012649291_n.jpg/Files/images/2017-2018/nklyuzya/8/27973405_189518485113849_4695216662452656724_n.jpg


Згідно плану роботи НМЦО м.Львова 16.02.2018р.доцент кафедри корекційної педагогіки та інклюзії ЛНУ ім.І.Франка, Людмила Кашуба, провела для вчителів інклюзивних шкіл майстер-клас на тему: "Інноваційні методи та прийоми роботи вчителя початкових класів в інклюзивному середовищі". Також, п.Людмила представила педагогам свої авторські доробки. Присутніх зацікавив навчальний посібник для молодших школярів "Цікава економіка ". Зустріч науковця з педагогами-практиками надихнула усіх на тіснішу співпрацю.Щиро дякуємо п.Людмилі і чекаємо наступних зустрічей!

/Files/images/2017-2018/nklyuzya/8/27858513_190299115035786_6673091057934178708_n.jpg /Files/images/2017-2018/nklyuzya/8/27973617_190299291702435_6593463485957385790_n.jpg

/Files/images/2017-2018/nklyuzya/8/28167362_190299255035772_4301603114329272052_n.jpg


Асистенти вчителів Шевченківського, Залізничного та Личаківського районів м.Львова ділились здобутками своєї роботи з колегами. А здобутки асистента вчителя найкраще видно через успіхи дітей. Ilona Radchuk,Ksenya Melnik,Анастасія Саганна прикладі своєї роботи показали як злагоджено може працювати команда інклюзивного супроводу дитини, як залучити дитину з особливими освітніми потребами до колективу, до роботи у класі, до участі у позакласних заходах. А також продемонстрували зразки документів, за ведення яких відповідає асистент: індивідуальна програма розвитку, журнал спостережень, портфоліо. Також учасники творчої зустрічі спробували виконати адаптовані навчальні завдання. А ще познайомились з неймовірно гарними картинами, створеними особливою дитиною.

/Files/images/2017-2018/nklyuzya/8/27973218_390452521419754_497049195810881079_n.jpg/Files/images/2017-2018/nklyuzya/8/28166813_390452598086413_8199878533207447969_n.jpg

/Files/images/2017-2018/nklyuzya/8/28168166_390452548086418_1724672628052760213_n.jpg/Files/images/2017-2018/nklyuzya/8/28168237_390452928086380_6921361421088752412_n.jpg

/Files/images/2017-2018/nklyuzya/8/28276843_390452701419736_4245294715287244005_n.jpg


6 березня 2018р, відповідно до плану роботи НМЦО м.Львова у дошкільному закладі освіти 134 відбувся семінар-тренінг "Особливості організації інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами в ЗДО". Тренінг провели методисти -Наталія Приймак і Володимира Лазар. Дякуємо усім учасникам за чудову активність і плідну роботу , а керівнику установи п.Оксана Бураза гостинність та комфортні умови для проведення навчання!!!

/Files/images/2017-2018/nklyuzya/41/28576377_197185031013861_9164459111479716269_n.jpg/Files/images/2017-2018/nklyuzya/41/28577954_197184887680542_108738796258068874_n.jpg

/Files/images/2017-2018/nklyuzya/41/28661146_197185001013864_8080948072912179682_n.jpg/Files/images/2017-2018/nklyuzya/41/28870149_197184551013909_6224531570182055606_n.jpg

/Files/images/2017-2018/nklyuzya/41/28958901_197184617680569_5125194837292044369_n.jpg/Files/images/2017-2018/nklyuzya/41/5.jpg


16.01.2018р.відповідно до плану роботи НМЦО м.Львова відбулася інструктивно-методична нарада для методистів ДНЗ з інклюзивними групами.

Нарада проходила у форматі інтерактивного навчання. У процесі активної взаємодії учасники засвоювали знання з питань організації інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами у дошкільних навчальних закладах. Атмосфера заходу була позитивною.

Дякуємо усім учасникам за активну і плідну роботу. Висловлюємо щиру подяку дирекції Першої львівської медіатеки за комфортні умови проведення навчання.

/Files/images/2017-2018/nklyuzya/syrk (1).jpg /Files/images/2017-2018/nklyuzya/syrk (1).png

/Files/images/2017-2018/nklyuzya/syrk (2).jpg /Files/images/2017-2018/nklyuzya/syrk (3).jpg

/Files/images/2017-2018/nklyuzya/syrk (5).jpg /Files/images/2017-2018/nklyuzya/syrk (8).jpg

/Files/images/2017-2018/nklyuzya/syrk (4).jpg /Files/images/2017-2018/nklyuzya/syrk (7).jpg

Відбувся семінар «Навчання дітей молодшого шкільного віку з розладами спектру аутизму. Досвід США»

02.01.2018р, відповідно до плану роботи Навчально-методичного центру освіти м.Львова на січень 2018 року відбувся семінар «Навчання дітей молодшого шкільного віку з розладами спектру аутизму. Досвід США».

Вчитель початкової школи, Крістін Родрік із США (штат Мінессота) представила свої багаторічні напрацювання з інклюзивного навчання дітей із розладами спектру аутизму в загальноосвітньому просторі, відповіла на численні запитання батьків та педагогів.

У семінарі взяли участь понад 70 осіб: вчителі інклюзивних класів та асистенти вчителів, практичні психологи загальноосвітніх шкіл з інклюзивним навчанням, батьки дітей з особливими освітніми потребами, педагоги приватних шкіл та дитячих клубів, представники навчально-реабілітаційних центрів і громадських організацій м.Львова та області.

/Files/images/2017-2018/nklyuzya/26540992_172943176771380_1903331693_o.jpg /Files/images/2017-2018/nklyuzya/26543920_172943180104713_1531853746_o.jpg

/Files/images/2017-2018/nklyuzya/26613149_172943166771381_510013063_o.jpg

/Files/images/2017-2018/nklyuzya/26638029_172943160104715_166938671_n.jpg


12 грудня 2017 р. у Першій Львівській Медіатеці відбувся навчальний семінар для вчителів інклюзивних класів та асистентів вчителів на тему: "Діти з розладами спектру аутизму (РСА) в загальноосвітній школі. Стратегії поведінки та розвитку особистості".

Семінар провела Олена Заярська - практичний психолог, поведінковий терапевт, консультант з короткотермінової терапії, практик з Томатіс-терапії і просто мама 7-ми річного першокласника інклюзивного класу.

Дякуємо п.Олені за цікавий, змістовний семінар та цінний практичний досвід роботи з дітьми із РСА .

/Files/images/2017-2018/nklyuzya/24991300_165127134219651_1938263305936116558_n.jpg /Files/images/2017-2018/nklyuzya/24993594_165125110886520_4080692035120724502_n.jpg

/Files/images/2017-2018/nklyuzya/25158220_165126164219748_6812887378765374975_n.jpg /Files/images/2017-2018/nklyuzya/25348423_165124960886535_5387274122496331699_n.jpg

/Files/images/2017-2018/nklyuzya/25311374_165125187553179_4900116879193845061_o.jpg


У просторі "Арсеналу Ідей" відбувся проект для особливих діток - "День друзів"


Знайомились, говорили про важливість дружби та власноруч створювали аплікативний портрет друга. Дякуємо нашим юним друзям за чудовий творчий яскравий день.Чекаємо знову.

Захід відбувся в межах освітньої програми до Міжнародного дня людей з інвалідністю за співпраці#програмаАрсеналІдейУкраїназ відділом інклюзивного навчання НМЦО м. Львова /з Наталія Приймак та Володимира Лазар/

/Files/images/2017-2018/nklyuzya/24058880_514840588877691_4193135622068140660_n.jpg /Files/images/2017-2018/nklyuzya/24129748_514840878877662_525458709806653770_n.jpg

/Files/images/2017-2018/nklyuzya/24129776_514840195544397_7070199326056665149_n.jpg /Files/images/2017-2018/nklyuzya/24131166_514840308877719_6123548750736376155_n.jpg

/Files/images/2017-2018/nklyuzya/24131305_514840945544322_4385476274461778709_n.jpg /Files/images/2017-2018/nklyuzya/24131308_514840592211024_8682926608469576647_n.jpg

/Files/images/2017-2018/nklyuzya/24176644_514840948877655_3456633303976590676_n.jpg /Files/images/2017-2018/nklyuzya/24177102_514841485544268_9173581930068905094_n.jpg

/Files/images/2017-2018/nklyuzya/24232244_514841902210893_2791779853470179846_n.jpg /Files/images/2017-2018/nklyuzya/24232763_514840298877720_1713637592541480486_n.jpg

/Files/images/2017-2018/nklyuzya/24294170_514841268877623_7808842465821489655_n.jpg /Files/images/2017-2018/nklyuzya/24312728_514841412210942_2352669483250735719_n.jpg


5 грудня 2017 р. згідно плану роботи НМЦО м.Львова відбувся навчальний семінар для вчителів інклюзивних класів та асистентів вчителів на тему: "Діти з розладами спектру аутизму в загальноосвітній школі.Стратегії поведінки та розвитку особистості".

Знаннями про особливості розвитку дітей з РСА та особистим досвідом ділилася з учасниками семінару Олена Заярська - практичний психолог, поведінковий терапевт, консультант з короткотермінової терапії, практик з Томатіс-терапії і просто мама 7-ми річного першокласника інклюзивного класу.

Дякуємо п.Олені за знання, цінні практичні поради та методичні рекомендації, які педагоги зможуть використати в організації навчання дітей з розладами спектру аутизму; при формуванні в них навиків позитивної взаємодії з ровесниками, розвитку комунікації та самооцінки.

/Files/images/2017-2018/nklyuzya/24312936_162481721150859_4775131924002264238_n.jpg /Files/images/2017-2018/nklyuzya/24775110_162481307817567_4007915772488391543_n.jpg

/Files/images/2017-2018/nklyuzya/24796362_162481464484218_4938138620982034721_n.jpg /Files/images/2017-2018/nklyuzya/24852251_162481147817583_7889297525958374881_n.jpg

/Files/images/2017-2018/nklyuzya/24909780_162481557817542_2993303861531222702_n.jpg


Практичний психолог є одним із членів команди індивідуального супроводу дитини з особливими освітніми потребами, яка навчається на інклюзивній формі.

Так, 16.11.17 відповідно до плану роботи НМЦО м. Львова на листопад проведено навчально-практичний семінар для практичних психологів з теми "Поведінка дитини: чому важливо знати причини". Учасники семінару мали можливість розглянути причини небажаної поведінки, передумови та отримали практичні поради, як уникнути небажаної негативної поведінки.

Поінформований, значить - озброєний.

Тож НМЦО м.Львова продовжує серію навчальних семінарів для вчителів інклюзивних класів та асистентів вчителів. У листопаді вивчаємо особливості розвитку та навчання дітей із затримкою психічного розвитку.

Тема є дуже актуальною, оскільки є Постанова Кабінету Міністрів України, відповідно до якої з 2017-2018 н.р. припинено набір дітей із ЗПР до інтернатних закладів та НРЦ. Тому, таких діток з'явилось багато у наших загальноосвітніх навчальних закладах. І на допомогу вчителям приходять фахівці-практики, які діляться особливостями роботи у класі з такими дітками.

13 та 14 листопада вчителем-дефектологомЛілія Лепехапроведено семінарське заняття для педагогів шкіл Сихівського, Галицького та Франківського районів м.Львова.

20 та 21 листопада з роботою з дітьми із затримкою психічного розвитку будуть знайомитись педагоги шкіл Личаківського, Шевченківського та Залізничного районів.

/Files/images/2017-2018/nklyuzya/9.jpg /Files/images/2017-2018/nklyuzya/999.jpg

/Files/images/2017-2018/nklyuzya/9999999.jpg /Files/images/2017-2018/nklyuzya/999999999.jpg

/Files/images/2017-2018/nklyuzya/9999.jpg /Files/images/2017-2018/nklyuzya/99.jpg


Заходи з інклюзивної освіти, проведені у вересні-жовтні на нашому блозі

https://inkluzuvna.blogspot.com/


10 жовтня 2017 року відповідно до плану роботи НМЦО, відбувся семінар для вчителів інклюзивних класів: "Як відрізнити гіперактивну дитину від невихованої. ГРДУ".

Понад 35 педагогів загальноосвітніх навчальних закладів м.Львова мали можливість отримати інформацію щодо дітей з таким порушенням як гіперактивні розлади з дефіцитом уваги.

Семінарське заняття проведено лікарем-психіатром обласного дитячого психо-неврологічного диспансеру Сорокіною В.В.

Педпрацівники отримали інформацію, які ознаки гіперактивності, та куди звертатись, щоб допомогти такій дитині скоригувати поведінку й отримати якісні знання відповідно до потреб.

/Files/images/2017-2018/22282120_337030403428633_1955490503325117925_n (1).jpg /Files/images/2017-2018/22310414_337030426761964_4310842930814729113_n.jpg

/Files/images/2017-2018/22365184_337030590095281_8261569451721445867_n.jpg /Files/images/2017-2018/22365440_337030463428627_7505932128730432221_n.jpg

/Files/images/2017-2018/22366509_337030553428618_1048330752299063746_n.jpg

/Files/images/2017-2018/22365368_337030616761945_7788963443427451372_n.jpg


НМЦО м.Львовапроведеноінформаційно-просвітницький семінар для педагогів початкових класів, які у 2017-2018 н.р. будуть працювати з першим класом.

11 травня 2017 року на базі КЗ РЦ «Джерело» проведено заняття для педагогів Сихівського району спільно з колегами з НРЦ "Довіра"(Вікторією Гловяк). Досвідом роботи інклюзивних класів ділилась школа №95, де уже понад 20 років навчаються діти з особливими освітніми потребами: порушення слуху, затримка психічного розвитку, синдром Дауна, розлади спектру аутизму.

Вчителі початкових класів прослухали курс «Основи інклюзивного навчання», отримали відповіді на важливі питання щодо спілкування з особливими дітьми, організації навчального простору, опрацювання навчальних планів та програм, організації роботи у класі.

/Files/images/2016-2017/nklyuzya2/IMG_20170511_145440.jpg

/Files/images/2016-2017/nklyuzya2/IMG_20170511_145721.jpg

/Files/images/2016-2017/nklyuzya2/IMG_20170511_155610.jpg

НМЦО м.Львова продовжує серію інформаційно-просвітницьких семінарів для педагогів початкових класів, які у 2017-2018 н.р. набирають перший клас.

На базі СЗШ №82 семінар проведено для педагогів Личаківського району. Спільно з колегами з НРЦ "Довіра"Вікторією Гловяк продовжуємо розповідати про інклюзію та особливих діток. Досвідом роботи інклюзивних класів ділилась школа №82.До кінця травня буде проведено ще три аналогічних інформаційно-просвітницьких семінари для педагогів Сихівського (11.05.), Франківського (23.05.) та Шевченківського (24.05.) районів.

/Files/images/2016-2017/nklyuzya_2/1.jpg

/Files/images/2016-2017/nklyuzya_2/2.jpg

/Files/images/2016-2017/nklyuzya_2/3.jpg

/Files/images/2016-2017/nklyuzya_2/4.jpg

Другий інформаційно-просвітницький семінар для педагогів початкових класів

Вчора, 28.04.2017 провели другий інформаційно-просвітницький семінар для педагогів початкових класів Галицького району, які у 2017-2018 н.р. набирають перший клас. Спільно з колегами з НРЦ "Довіра" Viktoria Gloviak та Уляна Мельник розповідали про інклюзію та особливих діток. Досвідом роботи інклюзивних класів ділилась школа #60 м.Львова Оксана Сущенко, на базі якої проводився захід.

/Files/images/2016-2017/nklyuzya2/18157851_268487146949626_77238207338491601_n.jpg

/Files/images/2016-2017/nklyuzya2/18193971_268487083616299_1458738076271247899_n.jpg

/Files/images/2016-2017/nklyuzya2/18198598_268487206949620_12757928634009234_n.jpg

Сьогодні, 20.04.2017, НМЦО м.Львова спільно з ДНЗ № 38 та НРЦ "Довіра" провели інформаційно-просвітницький захід для вчителів початкових класів Галицького району, які у 2017-2018 н.р. набирають перший клас. Учасників заходу ознайомили з поняттям "інклюзії", "інклюзивного навчання", з тим, які діти, з якими порушеннями приходять на інклюзивне форму навчання, як це навчання організувати, де знайти спеціальні програми, куди звертатися по допомогу до фахівців. Окремо наголошено натому, що з нового навчального року у загальноосвітні навчальні заклади будуть приходити діти з затримкою психічного розвитку. Окрім того, учасники заходу мали можливість відвідати корекційні заняття для дітей з ЗПР, порушеннями мовлення. Під час обговорення, вчителі початкових класів мали можливість отримати консультації щодо наявних проблемних ситуацій, шляхи вирішення.

/Files/images/2016-2017/nklyuzya_2/18056978_264648920666782_5733708586310515045_n.jpg

/Files/images/2016-2017/nklyuzya/17952689_264648954000112_3582641493570207385_n.jpg

/Files/images/2016-2017/nklyuzya/17992000_264649724000035_2022528287388935258_n.jpg

/Files/images/2016-2017/nklyuzya/18011046_264649070666767_6672532126008751464_n.jpg

/Files/images/2016-2017/nklyuzya/18011182_264649527333388_3844590605845866705_n.jpg

/Files/images/2016-2017/nklyuzya_2/18033118_264649200666754_558443552346662424_n.jpg

/Files/images/2016-2017/nklyuzya_2/18033132_264649640666710_5287814300887830384_n.jpg

/Files/images/2016-2017/nklyuzya_2/18056978_264648920666782_5733708586310515045_n.jpg

Майстер-клас з виготовлення Великодньої гравюри для дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються на інклюзивній формі навчання у загальноосвітніх навчальних закладах м.Львова. Окрім майстер-класу, діткам була проведена екскурсія експозиціями музею (Національний музей ім.А.Шептицького, вул.М.Драгоманова, 42)

/Files/images/2016-2017/nklyuzya_2/17436298_256372524827755_4182972406501550068_o.jpg

/Files/images/2016-2017/nklyuzya_2/17492889_256373174827690_2919279731449735063_o.jpg

/Files/images/2016-2017/nklyuzya_2/17547039_256372738161067_3412307477828155135_o.jpg

/Files/images/2016-2017/nklyuzya_2/17757579_256372864827721_7989490094028274237_n.jpg

Марафон заходів до дня інформування про аутизм.
День 2: флеш-моб підтримки, майстер-клас
/Files/images/2016-2017/nklyuzya/MyCollages (1).png
Марафон днів інформування про аутизм розпочався!
Фотовиставка Катерини Птахи "Вишита синіми нитками"
/Files/images/2016-2017/nklyuzya/MyCollages.png

Навчально-методичний центр освіти м.Львова продовжує роботу щодо навчання педагогічних працівників навчальних закладів м.Львова, де організовано інклюзивне навчання, роботі з дітьми з особливими освітніми потребами.

Так, 23 березня 2017р.вчителі інклюзивних класів мали можливість відвідати навчально-практичний семінар, який проводили фахівці НРЦ «Довіра». Учасників семінару ознайомили з особливостями проведення навчально-виховної роботи з дітьми з тяжкими порушеннями мовлення. Фахівці НРЦ «Довіра» зосередили увагу присутніх на навчанні дітей, які мають такі порушення мовлення як дислексія та дисграфія, окреслили шляхи залучення таких дітей до колективного навчання, а також закцентували увагу на важливості здійснення індивідуалізованого та диференційованого підходу до навчання.

Також вчителів інклюзивних класів ознайомили з специфікою роботи з дітьми з розладами спектру аутизму, з роздатковим, допоміжним, корекційно-розвитковим матеріалом для роботи з дітьми даної категорії.

Окремо було наголошено, що у НРЦ «Довіра» працює консультативний пункт, куди можуть звертатись за допомогою, консультацією педагогічні працівники шкіл, асистенти вчителів, батьки дітей з особливими освітніми потребами.

Навчально-реабілітаційні центри відкриті до співпраці з загальноосвітніми та дошкільними навчальними закладами.

/Files/images/2016-2017/nklyuzya_2/a.jpg

/Files/images/2016-2017/nklyuzya_2/m;m.jpg

/Files/images/2016-2017/nklyuzya_2/mm.jpg

/Files/images/2016-2017/rzne/куц.png
/Files/images/2016-2017/rzne/апфи.png
/Files/images/2016-2017/rzne/ошу.png
Cемінар з елементами майстер-класів щодо організації роботи інклюзивних груп у дошкільному навчальному закладі.

16 березня 2017 року, відповідно до плану роботи НМЦО м.Львова на березень, у ДНЗ «Барвінок» відбувся практичний семінар з елементами майстер-класів щодо організації роботи інклюзивних груп у дошкільному навчальному закладі.

Учасники семінару мали змогу ознайомитись з нормативно-правовою базою організації інклюзивного навчання у дошкільному закладі; командною роботою методиста, практичного психолога, логопеда, вихователя, асистента вихователя щодо складання та виконання індивідуально програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами.

Присутнім також було запропоновано перегляд фрагментів занять у групах, де показано адаптацію навчального середовища та навчальних матеріалів відповідно до потреб дитини, індивідуальний підхід до складання та опрацювання завдань, модифікацію навчальних програм. А також, учасники практичного семінару мали змогу побачити, як співпрацюють у групі вихователь та асистент вихователя.

Наприкінці роботи семінару присутні ознайомились з напрацюваннями ДНЗ «Барвінок», зокрема, з посадовими обов’язками асистента вихователя інклюзивної групи, портфоліо дитини з особливими освітніми потребами, портфоліо вихователя інклюзивної групи.

/Files/images/2016-2017/hmarn/1.jpg

/Files/images/2016-2017/hmarn/2.jpg

/Files/images/2016-2017/hmarn/3.jpg

/Files/images/2016-2017/hmarn/4.jpg

/Files/images/2016-2017/hmarn/6.jpg

Обласний науково-практичний семінар "Спеціальне навчання і виховання-стратегія і практика подолання аутичних розладів у дітей"

Сьогодні, 14.03.2017 на базі навчально-реабілітаційного центру "Оберіг" відбувся обласний науково-практичний семінар "Спеціальне навчання і виховання - стратегія і практика подолання аутичних розладів у дітей". Фахівці НРЦ поділились досвідом роботи, методами та формами роботи з дітьми з розладами спектру аутизму. Окрім того, фахово про особливості роботи з дітьми з аутизмом розповіла лікар-психіатр КЗ ЛОР Обласного дитячого психо-неврологічного диспансеру Алла Петрів. Учасники семінару, заступники директорів з НВР та вчителі інклюзивних шкіл м.Львова, ознайомились також з корекційно-психологічними технологіями подолання аутизму у дітей, індивідуальною корекційню роботою, корекційними матеріалами для роботи з дітьми з РАС. Наприкінці роботи семінару, учасників привітали концертною програмою вихованці НРЦ "Оберіг". Дякуємо директору НРЦ Любі Іваницькій за високопрофесійну організацію та проведення справді чудового, практичного семінару! Разом працюємо над забезпеченням якісної освіти дітей з особливими освітніми потребами!

/Files/images/2016-2017/nklyuzya/17190633_245089692622705_564684573307394142_n.jpg

/Files/images/2016-2017/nklyuzya/17240004_245089699289371_1420232474016157935_o.jpg

/Files/images/2016-2017/nklyuzya/17265054_245089675956040_5277922186784318804_n.jpg

/Files/images/2016-2017/nklyuzya/17342498_245089685956039_5125675482510200079_n.jpg

/Files/images/2016-2017/nklyuzya/7.png
/Files/images/2016-2017/nklyuzya/8.png
/Files/images/2016-2017/nklyuzya/інклюзія.png

В Україні лише в небагатьох школах функціонують інклюзивні класи.


Хочемо нагадати батькам, які хочуть цього року влаштувати дитину в школу, що почати піклуватися про це потрібно вже зараз. Адже школам потрібен час та гроші на підготовку інклюзивних класів.

З урахуванням терміну формування шкільного бюджету, подавати заяви потрібно не пізніше квітня.

Постанова КМУ "Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами тут

Cемінарське заняття з теми «Діти з синдромом Дауна у школі. Особливості розвитку та поведінки».

Навчально-методичний центр освіти м.Львова продовжує навчання молодих асистентів вчителів, які працюють в інклюзивних класах з дітьми з особливими освітніми потребами.

Так, 6 лютого 2017 року на базі НМЦО м.Львова викладачем кафедри корекційної педагогіки та інклюзії ЛНУ ім.І.Франка Лілією Дробіт проведено семінарське заняття з теми «Діти з синдромом Дауна у школі. Особливості розвитку та поведінки».

Викладач розповіла присутнім про особливості психофізичного розвитку дітей з вище зазначеним порушенням, про те, як такі діти сприймають інформацію, про особливості поведінки, спілкування, взаємодії. Звернула увагу присутніх на схожість та відмінності з іншими видами порушень.

В кінці заняття присутні мали можливість обговорити з Л.Дробіт проблемні ситуації, які виникають під час уроків, на перерві, при спілкуванні з дітьми з синдромом Дауна.

/Files/images/2016-2017/nklyuzya/ппо.jpg

/Files/images/2016-2017/nklyuzya/ллрр.jpg

Виступ на семінарі у Прикарпатському національному університеті ім. В. Стефаника .Тема традиційна- "Інклюзивна освіта незрячих дітей : моделі, рішення , виклики".

/Files/images/2016-2017/lmpmpk/EBD8780B-4FBD-4B75-8F6B-848DCB8F9DFF.JPG

Навчально-практичний семінар "Застосування практики спільного викладання вчителя-дефектолога та вчителяв інклюзивному класі. Умови успішної організації навчання дітей з розлодами спекту аутизму"

Навчально-методичний центр освіти м.Львова продовжує роботу щодо активізації впровадження інклюзивного навчання у дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах м.Львова та навчання асистентів вчителів і асистентів вихователів.

Так, відповідно до плану роботи НМЦО м.Львова на лютий 2017, 02 лютого 2017 року проведено навчально-практичний семінар «Застосування практики спільного викладання вчителя-дефектолога та вчителя в інклюзивному класі. Умови успішної організації навчання дітей з розладами спектру аутизму».

Як відомо, інклюзивне навчання повинно обов’язково містити корекційну складову. Відповідно до чинного законодавства, корекційну складову навчання можна отримати у психолого-медико-педагогічних консультаціях, логопедичних пунктах, спеціальних школах-інтернатах, навчально-реабілітаційних центрах, соціально-реабілітаційних центрах. З метою ознайомлення асистентів вчителя з форматом роботи НРЦ, семінар проведено на базі Навчально-реабілітаційного центру «Довіра».

Окрім навчальних закладів, у яких організовано інклюзивну форму навчання для дітей з особливими освітніми потребами, до роботи семінару долучились педпрацівники, у навчальні заклади яких інтегровані діти з особливими освітніми потребами, з інвалідністю: Центр денного перебування Св.Антонія, Креативна Міжнародна Дитяча Школа.

Присутніх на семінарі привітав директор НРЦ «Довіра», Лозинський Володимир Євстахович, який розповів про новаторські підходи до організації роботи такої структури як навчально-реабілітаційний центр, про експериментальну діяльність, в який працює заклад.

Заняття проводили педагогічні працівники НРЦ «Довіра»: Дерень Олена Михайлівна (дефектолог, практичний психолог), Бокало Оксана Василівна (дефектолог, практичний психолог). Фахівці центру ознайомили присутніх з основними аспектами роботи з дітьми з розладами спектру аутизму, з альтернативними засобами комунікації, методикою заохочення та стимулювання дітей з аутизмом.

Співпраця з НРЦ «Довіра» найближчим часом буде продовжена.

/Files/images/2016-2017/nklyuzya/инеоенл.jpg

/Files/images/2016-2017/nklyuzya/вуцу.jpg

/Files/images/2016-2017/nklyuzya/екне.jpg

Відкритий турнір з боча серед дітей з порушеннм опорно-рухового апарату

27 січня 2017р. на базі загальноосвітньої школи №82 м. Львова, відповідно до плану роботи Львівського регіонального центру з фізичної культури та спорту інвалідів «Інваспорт», відбувся відкритий турнір Львівської області з боча серед дітей з порушеннями опорно-рухового апарату. Учасниками спортивних змагань були діти з особливими потребами, які навчаються на інклюзивній формі навчання у загальноосвітніх школах м. Львова: №72, 82, 95, а також вихованці навчально-реабілітаційного центру «Джерело» м. Львова та навчально-реабілітаційних центрів м. Борислава і м. Золочева. Протягом шести годин тривала гра боча, яка об’єднала 22-х учасників змагань. Дух боротьби дарував чимало радості усім присутнім на спортивному святі. Вболівати за учасників прийшли учні та педагоги ЗШ№82, вихованці дошкільної установи №172 «Барвінок», батьки та тренери. Учасники та переможці гри отримали подяки, грамоти, медалі від «Інваспорту».

/Files/images/2016-2017/nklyuzya/Inclusia.jpg

Консультування – один із напрямків роботи Навчально-методичного центру освіти м.Львова.

Так, 24 січня 2017 року методистами НМЦО м.Львова (Приймак Н.П.) та консультантами МПМПК (Колос Н.В.) здійснено виїзд до СЗШ №60 (директор – Рачковська Л.Р.) з метою надання консультації педагогічному колективу з оформлення документації дитини з особливими освітніми потребами, яка навчається на інклюзивній формі навчання.

На консультацію прийшло понад 30 педагогічних працівників: директор, заступник директора, вчителі початкових класів, вчителі-предметники, соціальний педагог, асистент вчителя.

Опрацьовувались питання оформлення Індивідуальної програми розвитку, складання індивідуального навчального плану та програми, командної роботи при роботі з дітьми з особливими освітніми потребами, оцінювання навчальних досягнень учнів даної категорії. Окремо звучало питання роботи з батьками, залучення їх до складання Індивідуальної програми розвитку, забезпечення корекційної складової роботи з особливими дітками.

Довідково: у школі організовано роботу 7 інклюзивних класів, навчанням у яких охоплено 16 учнів з особливими потребами (порушення слуху, зору, мовлення, опорно-рухового апарату, затримкою психічного розвитку, розумовими порушеннями, розладами спектру аутизму). До роботи в інклюзивних класах залучено 3-и асистента вчителя.

/Files/images/2016-2017/nklyuzya/5.jpg

/Files/images/2016-2017/nklyuzya/6.jpg

/Files/images/2016-2017/nklyuzya/7.jpg

/Files/images/2016-2017/nklyuzya/8.jpg

/Files/images/2016-2017/nklyuzya/9.jpg

Інструктивно-методична нарада заступників директорів загальноосвітніх навчальних закладів

11 січня 2017 року, відповідно до плану роботи НМЦО м.Львова, відбулась інструктивно-методична нарада заступників директорів загальноосвітніх навчальних закладів, у яких функціонують інклюзивні класи.

Під час наради розглядались питання функціонування інклюзивних класів у І семестрі 2016-2017 н.р.; основні труднощі у роботі вчителя та асистента вчителя на уроці; особливості індивідуального оцінювання учнів інклюзивної форми навчання; залучення асистента дитини до роботи в інклюзивному класі; корекційно-реабілітаційне забезпечення навчально-виховного процесу, до якого залучені діти з особливими освітніми потребами.

Також методисти з інклюзивного навчання ознайомили присутніх з основними завданнями роботи відділу методико-педагогічного супроводу інклюзивного навчання НМЦО м.Львова на ІІ семестр 2016-2017 н.р.

Окрім того, у нараді взяв участь М.С.Николаєв, директор Львівського обласного центру фізичної культури та спорту інвалідів (Інваспорт), який ознайомив присутніх з роботою Центру, його роллю як ресурсу з фізичної реабілітації дітей з особливими освітніми потребами.

/Files/images/2016-2017/nklyuzya/1.jpg

/Files/images/2016-2017/nklyuzya/2.jpg

/Files/images/2016-2017/nklyuzya/3.jpg

Круглий стіл в СЗШ № 50

28.12.2016 року на теренах СЗШ № 50 відбувся круглий стіл за участю батьків, вчителів, асистента-вчителя, заступника директора, консультанта ЛМПМПК на тему: «Підсумки навчання дитини на інклюзивній формі в першому класі за перше півріччя 2016-2017 н. р. Складання індивідуальної програми розвитку на друге півріччя. Обговорення проблем щодо організації корекційної складової та визначення шляхів їх подолання».

/Files/images/2015-2016/lmpmpk/141F4EF4-2197-4155-9A3D-1A11EB3A829B.JPG

/Files/images/2015-2016/lmpmpk/34F33605-5363-4F0A-BD50-FFC1A2537B1E.JPG

/Files/images/2015-2016/lmpmpk/BD2A0190-14DE-4150-B545-BB8C5CEF109C.JPG

Для особливих діток проведено майстер-клас з виготовлення шоколадних левів.

З нагоди наближення дня Святого Миколая, Новорічних та Різдвяних свят Навчально-методичним центром освіти м. Львова зініційовано проведення заходів для дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються на інклюзивній формі навчання у загальноосвітніх навчальних закладах м. Львова.

Так, 15 грудня 2016 року для особливих діток проведено майстер-клас з виготовлення шоколадних левів.

Майстер-клас проводив директор художньої галереї «Равлик» п.Юрій Гайда за сприяння Львівської національної галереї мистецтв ім.Б.Возницького та підтримки п.Оксани Козинкевич.

Захід, яких проходив у Палаці Потоцьких, відвідали 30 діток з особливими освітніми потребами. Спільно з батьками діти мали можливість спробувати себе у професії майстра з виготовлення шоколаду, батьки мали можливість побути та попрацювати разом з дітьми, поспілкуватись між собою, обмінятись враженнями та досвідом. Окрім того, після майстер-класу діти та батьки відвідали музейні експозиції у Палаці Потоцьких.

/Files/images/2015-2016/10/ефцрпр.jpg

/Files/images/2015-2016/10/жшгвсс.jpg

/Files/images/2015-2016/10/ояна.jpg

/Files/images/2015-2016/10/ьлпчво.jpg

Консультант ЛМПМПК Катерняк Ж.М. в складі інклюзивноії команди громадської організації «Української Спілки Інвалідів» працювала в Дніпрі.

12-16.2016 консультант ЛМПМПК Катерняк Ж.М. в складі інклюзивноії команди громадської організації «Української Спілки Інвалідів» працювала в Дніпрі. Встигли обстежити не лише місцевих діточок, але й дітей з Кропивницького. Надали батькам консультації і практичні поради щодо підготовки та організаціі інклюзивного навчання незрячих дітей у загальноосвітніх навчальних закладах.

Щиро пораділиуспіхам Маші Токар , дівчинки що навчається на інклюзивній формі, і зусиллям її мами Тані Романенко та корекційного педагогаЛесі Лимар. Співпраця нашої команди і команди з Дніпра дуже успішна, так тримати й надалі. Відбулися круглі столи, тренінги з інклюзивного навчання і робочі зустрічі з батьками. А ще цікава екскурсія на виставку робіт Марії Приймаченко!

/Files/images/2015-2016/pmpk/11E4F4A8-F44B-4847-8A5D-50EE9AA17E63.JPG

/Files/images/2015-2016/pmpk/23B8E71D-FDFE-4878-80D6-FEB59C25E235.JPG

/Files/images/2015-2016/pmpk/24CAF58F-0808-42B2-915C-21410386D3B9.JPG

/Files/images/2015-2016/pmpk/58EC0407-9029-42E1-8360-D0A32C39E4A8.JPG

/Files/images/2015-2016/pmpk/8932BD55-8D52-40C3-A452-68FF43CE870D.JPG

/Files/images/2015-2016/pmpk/76656D32-EBAC-4F63-8043-76B43102EE0F.JPG

До уваги керівників ЗНЗ, вчителів, батьків!Консультації щодо методичного супроводу інклюзивної освіти!

Навчально-методичний центр освіти м. Львова в рамках своєї діяльності здійснює інформаційно-методичний супровід упровадження інклюзивного навчання в загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладах міста.

Консультації надаватимуть методисти з інклюзії Володимира Лазар та Наталія Приймак у приміщенні НМЦО м. Львова за адресою: пл. Д. Галицького, 4 (ІV поверх).

Графік консультацій:

вівторок, четвер з 14.00 до 17.00 – для педагогічних працівників навчальних закладів;

середа з 14.00 до 17.00 – для батьків дітей з особливими освітніми потребами.

Попередній запис – у робочі дні з 9.00 до 18.00 за телефоном: 297-53-28

Адміністрація НМЦО м. Львова

«Маленькі кроки до великого успіху»,

8 – 9, 15 – 16 листопада 2016 року в рамках навчального курсу «Маленькі кроки до великого успіху», згідно з планом роботи на листопад Навчально-методичного центру освіти м.Львова, проведено два семінарських заняття (№№4, 5) з теми: «Інклюзивна освіта. Основні аспекти роботи у класі з інклюзивним навчанням» та «Впровадження інклюзивної освіти у загальноосвітніх навчальних закладах м.Львова».

Молоді вчителі були ознайомлені з основними поняттями інклюзії, інклюзивного навчання, принципами інклюзивного навчання, особливістю організації інклюзивного навчання у м.Львові, станом впровадження інклюзивного навчання у м.Львові.

Молоді вчителі мали змогу ознайомитись із основними документами, які необхідні для організації інклюзивного навчання у загальноосвітньому навчальному закладі: основні нормативно-правові документи, висновок психолого-медико-педагогічної консультації, індивідуальна програма розвитку дитини з особливими освітніми потребами, навчальні плани та програми відповідно до порушень.

Методисти НМЦО м.Львова з інклюзивного навчання ознайомили молодих педагогів з особливостями психофізичного розвитку дітей з порушеннями опорно-рухового апарату, розладами спектру аутизму, порушеннями розумового розвитку, затримкою психічного розвитку, дитячим церебральним паралічем; також молодих педагогів ознайомили із вимогами до створення безбар’єрного середовища для дітей з особливими освітніми потребами.

Навчанням охоплено близько 70-ти молодих педпрацівників загальноосвітніх навчальних закладах м. Львова

/Files/images/2015-2016/10/33.jpg

/Files/images/2015-2016/10/34.jpg

/Files/images/2015-2016/10/37.jpg

Навчально-методичним центром освіти м.Львова спільно з Львівською міською психолого-медико-педагогічною консультацією започатковано міні-проект «Батьківський клуб «Відкрита домівка».

Мета проекту:

залучення батьківської громади м.Львова до вирішення освітніх та виховних викликів і створення позитивного освітнього середовища.

Учасники:

- батьки;

- громадські організації;

- педагогічні працівники;

- медичні працівники;

- урядові організації (освіта, медицина, соцзахист);

- ЗМІ.

9 грудня 2016 року на базі Львівської міської психолого-медико-педагогічної консультації відбулося перше засідання Батьківського клубу.

Учасниками першого засідання стали батьки дітей з особливими освітніми потребами, які у 2017-2018 н.р. вперше підуть до школи.

Де навчатимуться діти, яку форму навчання оберуть батьки, які умови необхідно створити у навчальному закладі для особливих дітей – основні питання, які можна вирішувати спільно.

Під час засідання Батьківського клубу батьки мали можливість поспілкуватись між собою, поспілкуватись зі спеціалістами (практичний психолог, логопед, дефектолог), поділитись досвідом; висловлювали побажання щодо продовження навчання своїх дітей.

Фахівці ПМПК та НМЦО надали консультації щодо відкритих інклюзивних класів, наявності умов навчання у них, де можна отримувати корекційні послуги.

/Files/images/2015-2016/4/5E2E5FA0-7B88-4D7B-855A-2A72F4C9B36B.JPG

/Files/images/2015-2016/4/6.jpg

/Files/images/2015-2016/4/60100518-5754-4109-B90C-1C5A85EF4D3E.JPG

/Files/images/2015-2016/4/60100518-5754-4109-B90C-1C5A85EF4D3E.JPG

/Files/images/2015-2016/4/6C6C5CD2-C492-48F3-80D2-407EE96F7357.JPG

/Files/images/2015-2016/4/7BD87386-76D4-423F-BE61-396E591FA8AE.JPG

/Files/images/2015-2016/4/C2DEA4FE-AEB9-4CDA-BAFB-B9ACDAA97267.JPG

Продовжуємо роботу щодо розвитку інклюзії та надання якісних освітніх послуг у загальноосвітінх навчальних закладах м.Львова.


Так, 6 грудня 2016 року до НМЦО м.Львова завітала викладач кафедри корекційної педагогіки та інклюзії ЛНУ ім.І.Франка Ліля Дробіт, яка розповідала асистентам вчителів та вчителям інклюзивних класів про діток з розладами спектру аутизму.

Присутні мали можливість ознайомитись з поняттям "аутизм", особливістю розвитку таких діток, їх поведінковими відмінностями. Учасникам семінару були надані практичні поради як поводитись з дитиною в тих чи інших випадках під час уроку, на перерві. Наголошено на тому, що активними учасниками навчально-виховного процесу мусять бути батьки. Окреслено обовязки вчителя на уроці, асистента вчителя та надано поради куди потрібно звертатись за додатковою допомогою: практичні психологи, психотерапевти, вчителі-дефектологи, навчально-реабілітаційні центри, логопедичні пункти.

Дуже вдячні ЛНУ ім.І.Франка в особі Катерини Островської, доктора психологічних наук, професора, завідувача кафедри корекційної педагогіки та інклюзії факультету педагогічної освіти за початок такої корисної співпраці.
Працюємо над розвитком інклюзивного освітнього середовища разом!/Files/images/2015-2016/10/c.jpg

/Files/images/2015-2016/10/d.jpg

/Files/images/2015-2016/10/de.jpg

/Files/images/2015-2016/10/w.jpg

Майстер-клас та подіумна дискусія "Виклики інклюзивної освіти в українській школі"

8 листопада 2016 року на базі ЛСЗШ "Надія" проведено чудовий захід: майстер-клас та подіумна дискусія "Виклики інклюзивної освіти в українській школі".

Колектив справжніх професіоналів в особі директора школи (І.Хміль), заступників (М.Рябчук, О.Вахова, В.Давнюк), педагогічних працівників (Я.Главацька, О.Єсим, Л.Петелицька, Н.Луцишин, З.Ковальова), практичного психолога (Н.Атаманчук) поділився з колегами своїми напрацюваннями щодо роботи з особливими дітками: діти з порушенням зору, затримкою психічного розвитку, розладами спектру аутизму, порушенням опорно-рухового апарату.

У заході взяли участь понад 50 учасників. Були запрошені працівники школи, які складають інклюзивну команду: заступник директора з навчально-виховної роботи, практичний психолог, асистент вчителя, класний керівник, вчителі української мови і літератури та математики.

У ході подіумної дискусії розглядалось багато організаційних питань, як то: хто відповідає за організацію інклюзивного навчання в школі, наповнюваність інклюзивного класу, кількість у класі дітей з особливими освітніми потребами, доплата вчителям, які працюють в інклюзивному класі, реалізація корекційної складової інклюзивного навчання, участь батьків у інклюзивному процесі.

Під час майстер-класів, які працювали за шістьма напрямками (для заступників, асистентів вчителя, вчителів, української мови, математики, класних керівників, практичних психологів), колектив школи «Надія» поділився своїми практичними навиками роботи з дітьми даної категорії, методичними рекомендаціями щодо ведення уроків української мови, математики, здійсненням психолого-педагогічного супроводу особливої дитини та особливістю роботи з батьками таких дітей.

У ході роботи були окреслені наступні кроки щодо успішної реалізації принципів інклюзивного навчання для усіх учасників навчально-виховного процесу.

Не забули "Надієвці" і про те, що до категорії дітей з особливими освітніми потребами належать діти талановиті та обдаровані. Тому школа працює над запровадженням дистанційного навчання, в основі якого лежить диференційоване викладання. А це вже є величезний крок до реалізації Концепції нової української школи.

/Files/images/2015-2016/nklyuzivna_osvta/13.jpg

/Files/images/2015-2016/nklyuzivna_osvta/14.jpg

/Files/images/2015-2016/nklyuzivna_osvta/15.jpg

/Files/images/2015-2016/nklyuzivna_osvta/16.jpg

/Files/images/2015-2016/nklyuzivna_osvta/17.jpg

/Files/images/2015-2016/nklyuzivna_osvta/18.jpg/Files/images/2015-2016/nklyuzivna_osvta/20.jpg

/Files/images/2015-2016/nklyuzivna_osvta/21.jpg

/Files/images/2015-2016/nklyuzivna_osvta/22.jpg

/Files/images/2015-2016/nklyuzivna_osvta/23.jpg

До уваги керівників загальноосвітніх навчальних закладів,у яких функціонують інклюзивні класи та навчаються учні з особливими освітніми потребами на індивідуальній формі навчання!

Навчально-методичний центр освіти м.Львова інформує, що Львівською спеціалізованою школою «Надія» та НМЦО м.Львова 08.11.2016р. заплановано проведення майстер-класу та подіумної дискусії:

Подіумна дискусія: «Виклики інклюзивної освіти в українській школі».

Робота в форматі Світового Кафе та фасилітаційна сесія «Перспективи та труднощі впровадження інклюзивної освіти. Практичні настанови та рекомендації».

Відповідно до плану роботи, до участі у майстер-класі та подіумній дискусії запрошуються:

- Заступники директорів з навчально-виховної роботи загальноосвітніх навчальних закладів, у яких функціонують інклюзивні класи;

- Асистенти вчителів;

- Практичні психологи;

- Класні керівники;

- Вчителі української мови;

- Вчителі математики.

Орієнтовний план роботи:

1. Презентація роботи школи в сфері інклюзивної освіти.

2. Робота в форматі Світового Кафе: передбачає практичну роботу в 6 станціях:

1 станція – для вихователів-асистентів вчителя;

2 станція – для практичних психологів;

3 станція – для вчителів української мови;

4 станція – для вчителів математики;

5 станція – для класних керівників;

6 станція – для заступників з НВР.

3. Подіумна дискусія. Підсумки.

Час роботи майстер-класу та подіумної дискусії: 10.00 – 13.00 год

Cемінар для практичних психологів загальноосвітніх навчальних закладів у яких функціонують інклюзивні класи

Відповідно до плану роботи НМЦО м. Львова 27 жовтня 2016 року методистами Навчально-методичного центу освіти Лазар Володимирою та Приймак Наталією проведено навчально-практичний семінар для практичних психологів загальноосвітніх навчальних закладів, у яких функціонують інклюзивні класи та навчаються діти на індивідуальній формі навчання з теми: «Організація психологічного і соціального супроводу в умовах інклюзивного навчання»(відповідно до листа МОН молодьспорту від 26.07.2012р. №1/9-529).

У роботі семінару взяли участь понад 30 практичних психологів загальноосвітніх навчальних закладів м .Львова.

В ході семінару розглядались питання щодо змісту та основних завдань психологічної служби системи освіти з питань впровадження інклюзивного навчання, функцій і повноважень спеціалістів психологічної служби, організації корекційної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, особливостей використання методик корекційної роботи відповідно до видів порушень, діагностичної роботи.

Під час семінару методисти НМЦО спільно з практичними психологами навчальних закладів шукали відповіді на актуальні питання, які виникають під час роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

Слід відзначити активну співпрацю всіх практичних психологів, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами, зацікавленість проблемою інклюзивного навчання. Адже їх робота є надзвичайно важливою в питаннях адаптації дітей з особливими освітніми потребами до шкільного середовища, співпраці з батьками особливих діток, допомозі батькам, вирішенні питань адаптації навчального середовища до потреб дитини, координації дій вчителів, батьків та дітей.

/Files/images/2015-2016/nklyuzivna_osvta/н.jpg

/Files/images/2015-2016/nklyuzivna_osvta/7.jpg

/Files/images/2015-2016/nklyuzivna_osvta/8.jpg

/Files/images/2015-2016/nklyuzivna_osvta/9.jpg

Семінар-тренінг для вчителів початкових класів для дітей з особливими освітніми потребами та інклюзивній формі навчання.

Навчально-методичний центр освіти м.Львова в рамках своєї діяльності та в межах своїх повноважень здійснює методичний супровід організації навчально-виховного процесу в інклюзивних класах(групах)навчальних закладів м.Львова.

Цьогоріч у НМЦО м. Львова запроваджено проведення навчально-практичних семінарів, тренінгів, консультативних нарад щодо організації інклюзивного навчання для заступників з навчально-виховного процесу, асистентів вчителів, педагогів, що викладають в інклюзивних класах, батьків:

Відповідно до плану роботи НМЦО м. Львова 13.10.2016р. заплановано проведення семінару-тренінгу для вчителів початкових класів, у яких навчаються діти з особливими освітніми потребами на інклюзивній формі навчання «Співпраця вчителя та асистента в інклюзивному класі». Мета: ознайомленні вчителів з моделлю спільного викладання в інклюзивному класі.

Семінар-тренінг для вчителів початкових класів "Співпраця вчителя в асистента в іклюзивному класі".

13.10.2016 у НМЦО м.Львова проведено семінар-тренінг для вчителів початкових класів, у яких навчаються діти з особливими освітніми потребами на інклюзивній формі навчання, з теми «Співпраця вчителя та асистента в інклюзивному класі». Мета семінару: ознайомлення вчителів з моделлю спільного викладання в інклюзивному класі.

В ході семінару-тренінгу розглядались питання законодавчого підґрунтя організації інклюзивного навчання у загальноосвітньому навчальному закладі, розвитку інклюзивного навчання у м.Львові. З вчителями розглянуті особливості психофізичного розвитку дітей, які навчаються на інклюзивній формі навчання у загальноосвітніх навчальних закладах.

Основний акцент під час семінару зроблено на питанні співпраці вчителя та асистента вчителя в інклюзивному класі.

Також звернули особливу увагу на оформлення документації інклюзованої дитини, зокрема від правильного прочитання витягу з ПМПК до складання Індивідуальної програми розвитку з урахуванням навчальних планів та програм спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів і корекційно-розвиткових занять.

/Files/images/2015-2016/g/1.jpg

Семінар-тренінг для асистентів вчителя з теми "Діяльність асистента вчителя в інклюзивному середовищі.

Відповідно до плану роботи Навчально-методичного центру освіти м.Львова, 22.09.2016 на базі Львівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №82 Львівської міської ради проведено семінар-тренінг для асистентів вчителя з теми «Діяльність асистента вчителя в інклюзивному середовищі».

В роботі тренінгу взяли участь методисти НМЦО м.Львова, працівники міської ПМПК, асистенти вчителів загальноосвітніх навчальних закладів м.Львова.

Під час семінару-тренінгу розглядались питання законодавчого підґрунтя роботи асистента вчителя, опрацьовувались проблемні моменти, які виникають під час виконання асистентом вчителя своїх посадових обов’язків. Окрім того, асистенти вчителя мали можливість попрацювати над створенням індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами, складанням індивідуальних навчальних планів та індивідуальних навчальних програм.

Вкінці роботи семінару-тренінгу всі учасники мали можливість обговорити окремі питання щодо організації навчального процесу дітей з порушеннями зору, слуху, розумового розвитку, розладами спектру аутизму.

Даний семінар-тренінг проведено з метою активізації роботи з упровадження інклюзивного навчання у м.Львові.

/Files/images/2015-2016/nklyuzivna_osvta/IMG_20160922_155355.jpg

/Files/images/2015-2016/nklyuzivna_osvta/IMG_20160922_155436.jpg

/Files/images/2015-2016/nklyuzivna_osvta/IMG_20160922_160957.jpg

Науково-практична конференція "Індивідуальний супровід дітей з особливими потребами: роль НРЦ у процесі інклюзивної освіти".

29-30 вересня 2016 року методисти з інклюзивного навчання НМЦО м.Львова взяли участь у науково-практичній конференції «Індивідуальний супровід дітей з особливими потребами: роль НРЦ у процесі інклюзивної освіти».

У конференції взяли участь заступник директора Департаменту освіти і науки ЛОДА, представники МОН України, Інституту модернізації змісту освіти МОН України, директор Львівського обласного центру соціальних служб для сім'ї дітей та молоді, представники ЛНУ ім. І.Франка, «Родина Кольпінга», НУ «Львівська політехніка». А також директори, заступники директорів, вчителі загальноосвітніх навчальних закладів міста.

На конференції був представлений досвід роботи з дітьми з особливими освітніми потребами у Польщі, здобуття спеціальної освіти для роботи з особливими дітьми у США, співпраця щодо навчання та працевлаштування дітей з особливими освітніми потребами у Німеччині.

Учасники мали можливість ознайомитись із специфікою роботи навчально-реабілітаційного центру «Довіра», зокрема щодо надання, в рамках своєї діяльності, корекційно-реабілітаційних послуг дітям з особливими освітніми потребами (тяжкі порушення мовлення, розлади спектру аутизму) із загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладів м.Львова. Фахівці у сфері інклюзивної освіти обговорили результати Всеукраїнського експерименту зі створення структурно-функціональної моделі надання комплексної допомоги дітям із розладами спектру аутизму та специфіку ролі НРЦ як опорних ресурсних центрів для надання допомоги інклюзивним загальноосвітнім навчальними закладами у м.Львові та області.

В рамках роботи конференції учасники ознайомились із діяльністю Ресурсного центру освітніх інформаційних технологій для осіб з особливими потребами (порушення зору) Національного університету «Львівська політехніка».

Фахівці з Львівського національного університету ім.І.Франка ознайомили присутніх зі своєю діяльністю щодо навчання студентів специфіці роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

Під час роботи конференції обговорювались питання щодо активізації діяльності Координаційної ради з питань освіти дітей з особливими освітніми потребами. Зокрема, щодо налагодження міжвідомчої координації між управліннями освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, молоді, сім’ї та спорту, відділом у справах дітей, громадськими організаціями з метою захисту прав та законних інтересів дітей з особливими освітніми потребами, дітей з інвалідністю, надання всебічної підтримки, консультування.

Окрім того, завдяки участі у конференції, НМЦО налагоджено співпрацю з Ресурсним центром освітніх інформаційних технологій для осіб з особливими потребами Національного університету «Львівська політехніка»: консультування батьків дітей з порушеннями зору, педпрацівників, які працюють з дітьми даної категорії щодо організації навчально-виховного процесу в умовах загальноосвітнього, дошкільного навчального закладу, участь у семінарах, тренінгах (домовленість щодо укладення та підписання угоди про співпрацю) та НРЦ «Довіра» - співконсультування щодо навчання дітей з тяжкими порушеннями мовлення, розладами спектру аутизму в загальноосвітніх навчальних закладах (консультування щодо укладання договору про співпрацю).

/Files/images/2015-2016/nklyuzivna_osvta/3.jpg

/Files/images/2015-2016/nklyuzivna_osvta/4.jpg

/Files/images/2015-2016/nklyuzivna_osvta/5.jpg

/Files/images/2015-2016/nklyuzivna_osvta/6.jpg

Пам'ятка для батьків!

Як оформити дитину на індивідуальну форму навчання тут

12 квітня 2016 року на базі СЗШ "Надія" м. Львова відбувся майстер - клас для заступників директорів з навчально - виховної роботи ЗНЗ міста, які відповідають за впровадження інклюзивного навчання.

У зв'язку із виникненням низки важливих питань, присутнім було надано чіткі та практичні рекомендації щодо ведення документації, фінансових питань тощо. Директор школи пані Ірина Хміль презентувала досвід роботи колективу з цього питання, надала вичерпні відповіді на запитання колег. До роботи було долучено адміністрацію школи, практичного психолога, вихователів - помічників учителя, які поділилися практичним досвідом. Щиро дякуємо колективу СЗШ "Надія", особисто директору пані Ірині за гостинний прийом та цікаву практичну зустріч!

У планах співпраці НМЦО м. Львова та СЗШ "Надія" – наступні практичні зустрічі з питань інклюзії.

/Files/images/2015-2016/nklyuzya/11.jpg


/Files/images/2015-2016/nklyuzya/22.jpg/Files/images/2015-2016/nklyuzya/33.jpg/Files/images/2015-2016/nklyuzya/44.jpg/Files/images/2015-2016/nklyuzya/55.jpg/Files/images/2015-2016/nklyuzya/77.jpg/Files/images/2015-2016/nklyuzya/88.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 1671